De uitgangssituatie bij zorgbemiddelaar De Zorgfabriek op het gebied van software liet nogal te wensen over. Cheryl van der Hoorn, talentcoördinator: “In ons vorige systeem ging alles handmatig, je kon er geen data of statistieken uithalen en talent journeys bestonden niet. Het was meer een simpele database voor cv en contactgegevens, waarin je wat notities kon maken. We hielden alles bij met Excellijsten. Het systeem was dus sterk verouderd en het was tijd voor een frisse start.”
Meer automatisering met een jonge partij
Om een vliegende start te maken, was de recruitmentorganisatie op zoek naar een systeem waarin meer automatiseringen zitten. Cheryl: “Zo kunnen we meer zicht houden op onze kandidaten en in welke stap zij zitten in hun talent journey. Ook wilden we een systeem dat meer toekomstbestendig is, waarin nog groei mogelijk is. En misschien wel het belangrijkste: we wilden makkelijk matches kunnen maken tussen kandidaten en vacatures.” De Zorgfabriek nodigde 4 softwarepartijen uit, Tigris kwam als beste uit de bus. Cheryl: “We merkten dat Tigris heel erg innovatief, vooruitstrevend en snel was. Ze hadden duidelijk zicht op de recruitmentwereld. Ook zijn ze erg bezig met de juiste matching maken met kandidaten in je bestand, maar ook buiten je bestand. En niet onbelangrijk: het was een jong bedrijf.”
Implementatietraject
De Zorgfabriek is goed te spreken over hoe Tigris heeft gehandeld tijdens de implementatie. Cheryl: “Ze weten dat de opstart altijd wat haperingen heeft, maar weten dit goed te begeleiden en vooral ook: de prioriteiten te stellen. In de opstartperiode waren ze veel voor ons beschikbaar. Zo hebben ze op de dag van de eerste verloning iemand voor ons vrijgespeeld, waar we al onze vragen aan konden stellen. Ze waren er gelijk bij om bijvoorbeeld wat aanpassingen doen in het systeem.”
Meer waarde halen uit huidige kandidatenbestand
Ze merken bij De Zorgfabriek algauw de toegevoegde waarde van Tigris. Cheryl: “In Tigris zitten hele goede lijsten en overzichten, waardoor je heel goed je kandidaten in de gaten kunt houden. Dit geeft je meer grip op het proces, waardoor je sneller kunt schakelen en makkelijker vacatures kunt invullen. Ook semantic search werkt heel goed. Hier hebben we 2 belangrijke zorgregistraties aan toegevoegd als extra veld, dat screent veel makkelijker. Het werkt ook prettig in combinatie met e-mail. We kunnen nu een persoonlijk e-mailtje de deur uit sturen met ‘he Pietje, er is een interessante vacature voor je in regio Leiden’. We merken dat mails veel beter gelezen worden. Ook bij bulkberichten blijf je op die manier persoonlijk.”
Meer overzicht is tijdbesparend
“We hebben nu overzicht, en alles staat mooi op 1 plek. Dat scheelt tijd bij voorstellen, en het maakt het bijhouden van talent journeys heel makkelijk. Ook is het absoluut makkelijker dat we de vacatures rechtstreeks in Tigris kunnen schrijven en het automatisch naar de website wordt doorgeschoten. Behalve voor de frontoffice, heeft Tigris voor de backoffice ook allerlei voordelen: eerst werkten onze backofficemedewerkers met 3 aparte systemen voor facturatie, uren schrijven en verloning. Nu kan alles in Tigris. Ook duurt de verloning in plaats van een dag nu nog maar een halve dag. Zo hebben we meer tijd over om nieuwe klanten te benaderen of om projecten op te pakken.”
Met Tigris hebben we ons systeem meer in eigen hand
Ook de flexibiliteit van het Tigrisplatform is een factor waar De Zorgfabriek erg over te spreken is. Cheryl: “Ik krijg vaak verzoekjes van collega’s om een kolommetje of overzicht aan te passen, of om zaken toe te voegen. Eerst waren we daarvoor afhankelijk van een extern persoon bij de leverancier. Nu verwerken we deze verzoeken 9 van de 10 keer zelf. We hebben het nu dus veel meer in eigen hand. Zijn er foutmeldingen, dan sturen we er een ticket uit. Over het algemeen worden we daarin heel goed geholpen.”
Het mooiste van Tigris
“De top 3 fijnste dingen van Tigris: de mogelijkheden voor het maken van een goede match van kandidaten, de mogelijkheid voor plugins en de flexibiliteit om zelf dingen in het systeem te veranderen of problemen op te lossen.”