De match
Als backofficecoördinator is Kim Lek bij detacheringsbureau Enginear verantwoordelijk voor de backoffice, in de breedste zin van het woord. De laatste jaren waren er flink wat ontwikkelingen, die cruciaal waren voor de keuze voor een nieuw backofficesysteem. Kim: “We hebben altijd een payroller gehad, maar die ging fuseren. Het nieuwe systeem was niet naar onze wens en we wilden controle over hoe de backoffice eruit komt te zien. Toen kwam in 2020 de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans), waarbij steeds meer eisen worden gesteld aan een professionele backoffice. We waren dus op zoek naar een partij die zelf kon verlonen en een stuk HR kan waarborgen. Toen kwamen we uit bij Tigris.”
“De consultant van het vorige systeem waar we mee werkten, raadde Tigris aan voor het MKB. Veel andere partijen leunen erg op een motor die al heel lang draait, waar al verschillende dingen aan vast gebouwd waren. Tigris is nog vrij nieuw en die zitten constant in de vooruitgang. Ze denken constant mee hoe het platform efficiënter gemaakt kan worden: hoe kunnen processen sneller. Een stukje innovatie dus, en dat trok ons heel erg. Ook willen ze graag de vrijheid vergroten om dingen naar eigen wens in te stellen en te wijzigen. En het is een heel gebruiksvriendelijk systeem. De basis is goed, en je kunt er mooi op verder bouwen en daardoor is het ook vernieuwend.”
“Het implementatieproces is eigenlijk heel vlot gegaan: in september 2019 hadden we de demo en in januari 2020 zijn we overgegaan op Tigris. De eerste verloning hebben we bij Tigris op kantoor gedaan, zodat we gelijk iemand hadden om onze vragen aan te stellen. Bij de payroller stroomden onze medewerkers uit en bij Enginear namen we nieuw personeel aan en zo is het allemaal gaan lopen.”
Het mooiste van Tigris
“Wat gaaf is van Tigris is dat je het platform naar eigen wens kunt inrichten. Zo hebben we bijvoorbeeld een extra veld voor ‘certificaat vcu’ en kun je de opdrachtbevestiging naar wens aanpassen met services die je verleent. Al die dingen komen automatisch op de template van de factuur, opdrachtbevestiging, of het contract.”
“Bij ons staan efficiëntie en klanttevredenheid hoog in het vaandel. We zijn continu bezig met processen verbeteren en Tigris is veel bezig met innovatie. Dit betekent nieuwe dingen ontwikkelen. Steeds weer kijken: wat kan er beter of handiger. Zo hebben we bepaalde veranderingen in rapporten toegevoegd. Het is ook leuk om elkaar hierin scherp te houden: zo halen wij eventuele fouten uit tools en haalt Tigris weer fouten uit onze processen.”