Jeij & Tigris: overzicht op kandidaten en opdrachtgevers

Succesverhaal

De match

“We zitten zelf aan de werving- en selectiekant, en waren voor Jeij daarom op zoek naar een ATS-systeem met weinig tierelantijnen, om kandidaten te volgen,” vertelt Jeij-directeur Michel van Hoeij. Jeij focust zich op de werving en selectie van kandidaten voor de overheids- en non-profitsector, en het label is onderdeel van het moederbedrijf: de Driessen groep. “Omdat we een start-up zijn, hadden we de mogelijkheid om echt te kijken wat er past en waar we naar op zoek zijn.”

Jeij had initieel weinig eisen aan hun ATS-pakket, maar kijkt nu langzaam verder dan de basis. Michel: “Het belangrijkste voor ons was dat de koppeling met onze website moest staan. Op 1 maart 2021 is dat gelukt, en van daaruit zijn we vertrokken met het publiceren van vacatures. De rest volgt automatisch wel. Nu zitten we in een fase waarin we veel meer gaan kijken naar dashboarding en rapportages. Daar zijn we nu mee aan slag.”

De vlotte hands-on werkwijze van Tigris beviel Jeij wel. Michel: “We dachten: we gaan eerst gewoon met Tigris werken en daarna verder implementeren, in plaats van een heel zwaar implementatietraject waarbij van alles wordt opgetuigd, wat we vervolgens niet gebruiken. Je weet toch niet meteen precies waar je behoefte aan hebt. Later zijn we dus begonnen met het finetunen. Aan het begin was dit wel spannend; het proces heeft natuurlijk ook wel wat voeten in de aarde gehad. Maar we zijn erg blij met hoe deze koers is uitgepakt. We doen veel liever een verbeterslag achteraf, dan dat we opgescheept zitten met allerlei overbodige functionaliteiten.”

“Het belangrijkste voordeel van Tigris voor ons is het stukje overzicht dat je hebt, zowel aan de kandidaat als aan de opdrachtgeverskant. Dit zorgt ervoor dat je kandidaten goed kunt opvolgen. Ook de statussen vonden wij erg prettig: zo kun je zien waar alle opdrachtgevers in de funnel zitten.”

Het mooiste van Tigris

“Wat we fijn vinden is de benaderbaarheid van Tigris, dit is toch belangrijk als je voor een nieuw systeem kiest. En ook wel de wendbaarheid van de organisatie. Zeker in de periode waarin wij startten (eind 2020/begin 2021): ook rond de kerstvakantie werden er zaken op poten gezet. Wij komen met Tigris over het algemeen overal wel samen uit. Dat heeft te maken met hands-on mentaliteit aan hun kant en onze kant. Onze eerste reactie is altijd: ‘laten we het gewoon doen’. Je moet dingen ook niet te complex maken, en begrip voor elkaar hebben als er af en toe iets niet loopt. Dit komt de samenwerking alleen maar ten goede.” 

 

We doen veel liever een verbeterslag achteraf, dan dat we opgescheept zitten met allerlei overbodige functionaliteiten.
Terug naar overzicht